Антиоксиданти не захищають від раки простати

Октябрь 21, 2008 в 15:29
Категории: Новости

Харчові добавки, що містять що такі володіють антиоксидантными властивостями речовини як вітаміни Е, З і бета-каротин, не роблять ніякого впливу на захворюваність некурящих чоловіків раком передміхурової залози. До таких виводів прийшли автори дослідження, що зібрали інформацію про 30 000 американців чоловічої статі, протягом тривалого часу що приймали харчові добавки з вказаними речовинами.

Вітаміни Е, З і бета-каротин, як і інші антиоксиданти, володіють здатністю зв’язувати вільних радикалів, знижуючи таким чином вірогідність злоякісного переродження кліток людського організму. Попередні дослідження, присвячені ефективності створених на основі цих речовин препаратів в боротьбі з онкологічними захворюваннями, привели до суперечливих результатів.

Група учених з Національного Інституту Раки США під керівництвом професора Річарда Хейеса вивчила дані близько 30 000 чоловіків у віці від 55 до 74 років, що брали раніше участь в дослідженнях онкологічних захворювань передміхурової залози, легенів і кишечника. Протягом 8-річного періоду спостереження рак передміхурової залози був виявлений у 1 338 чоловіків, що брали участь в дослідженні. При цьому рівні споживання учасниками харчових добавок, що містять антиоксиданти, ретельно відстежувалися вченими у кожному конкретному випадку на протязі як мінімум 4-х років.

Згідно з результатами дослідження, вживання антиоксидантів не робило істотного впливу на частоту онкологічних захворювань у більшості некурящих учасників.

В той же час серед курців захворюваність раком передміхурової залози була декілька нижче у тих, хто активно вживав харчові добавки з вітаміном Е. Ліца із зниженим рівнем бета-каротину, що отримували це речовина з харчових добавок, також захворювали раком рідше, ніж люди з тієї ж групи, що не отримували добавок.

З урахуванням результатів попередніх досліджень, учені визнали можливим визнати, що тривале застосування вітаміну Е декілька знижує ризик раки простати у курців. В той же час причини виявленої статистичної залежності залишаються, за словами дослідників, малозрозумілими, оскільки в цілому куріння не вважається за чинник, що підвищує вірогідність цього різновиду онкологічних захворювань.

На думку авторів дослідження, підвищені дозування вітаміну Е можуть володіти здатністю пом’якшувати провокуючі онкологічні захворювання генетичні або гормональні зміни, що відбуваються в організмі курця. В той же час учені попереджають, що високий рівень вітаміну Е в організмі хворих раком зв’язаний, згідно раніше проведеним дослідженням, з підвищеним ризиком летального результату. Крім того, вживання вітаміну Е не є відповідною заміною єдиного і найбільш ефективного способу боротьби з тяжкими наслідками куріння – відмови від згубної звички.

Рак передміхурової залози залишається одним з найбільш поширених серед чоловіків онкологічних захворювань. У США це захворювання щорічно діагностується у 234 460 пацієнтів. Не дивлячись на появу нових щодо ефективних засобів лікування раки передміхурової залози, щорічно ця хвороба відносить життя близько 30 тис. громадян США.

Комментировать

Вы должны войти для того, чтобы оставить комментарий.